„TEHNICI DE PSIHOTERAPIE COGNITIV COMPORTAMENTALĂ ȘI ANALIZA COMPORTAMENTALĂ APLICATĂ ÎN TULBURĂRILE DE SPECTRU AUTIST���.
Tematica detaliată
1. Abordarea cazului – care sunt pașii ce trebuie parcurși când începem terapia. Rolul coordonatorului, echipei terapeutice și familiei în planul de interventie.
2. Evaluarea abilităților – prezentarea chestionarului “The Carolina Curriculum for Infants and Toddlers with Special Needs”.
3. Descrierea principiilor analizei comportamentale aplicate:
- Ce este analiza comportamentală?
- Cum se formează comportamentul uman – principiile învățării;
- Tehnici utilizate în analiza comportamentală;
4. Analiza comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist:
- Învățarea în DT (Discrete Trial)
- Învățarea incidentală
- Principiile recompens��rii;
- Promptarea și diminuarea prompturilor;
- învățarea discriminării;
- Modelarea și înlănțuirea;
- Tehnici de modelare comportamentală;
- Evaluarea situației de învățare;
- Generalizare și men������������inere.
5. Metode de colectare a datelor.
6. Managementul programului de terapie – cum alternăm învățarea în DT, învățarea incidentală, învățarea în mediul natural, notarea, pauzele. Se va discută deasemenea despre evaluarea situației de învățare.
7. Prezentare studii de caz – prezentare video, filme cu sesiuni de terapie.
8. Alcătuirea planului canadian pharmacy de intervenție:
- Cum alegem programele de terapie?
- Prezentarea programelor terapeutice pe etape de dezvoltare.
- Analizarea programelor terapeutice în funcție de abilit������ți:
- Dezvoltarea limbajului receptiv;
- Dezvoltarea limbajului expresiv;
- Dezvoltarea comunicării;
- Dezvoltarea socializării;
- Dezvoltarea abilităților cognitive;
- Dezvoltarea independenței și autonomiei personale
9. Dezvoltarea comportamentelor verbale:
- Mand – cum dezvolt repertoriul de cereri al copilului;
- Tacts – cum determin copilul să răspundă la stimulii din mediu ����i nu doar la SD-uri verbale;
- Intraverbal – dezvoltarea abilităților de conversație;
10. Analiză funcțional�� a comportamentelor. Colectarea datelor pentru determinarea funcției unui comportament.
11. Tehnici de modelare a comportamentului:
- Tehnici de utilizare a recompensei (Differential reinforcement, Positive reinforcement, Negative reinforcement, Differential Reinforcement for Other behaviors, Differential Reinforcement for Alternative behaviors);
- Tehnici de utilizare a pedepsei;
- Extincție;
12. Aspecte ale monitorizării activității terapeutului – prezentare și exerciții practice utilizând un formular de feedback..
13. Importanța programelor pentru dezvoltarea autonomiei personale;
14. Eșec vs reușită: am făcut canadian pharmacy online totul “ca la carte”, de ce nu se văd rezultate?
- Înțelegerea și implementarea greșită a tehnicilor;
- Nerespectarea regulilor de către toți cei implicate ��n terapie;
- Lipsa consecven��ei;
- Sărirea peste pași;
- Lipsa recompenselor;
- Factori ce țin de copil: vârsta, potențial, autostimulari.
15. Generalizare ��i menținere.
16. Sistemului de tokeni – prezentare și exemple variate de aplicare;
17. Integrarea copiilor cu tulburări de spectru autist în grădinițe și școli normale.
- Cunoștințe necesare “umbrei” în vederea integrării copilului cu tulburare de spectru autist în grădiniță/școală;
- Atribuțiile educatoarei – ce trebuie să facă educatoarea atunci când are în clasă un copil cu tulburare de spectru autist?
- Abilități/achiziții minime necesare copilului pentru a începe lucrul la grădiniță;
- Obiectivele generale de atins în școli/grădinițe și modalități de intervenție pentru atingerea lor;
- Modalități de prompt la grădință/dependența de prompt/reducerea prompului – când se retrage ���umbra���?
- Comportamentele neadecvate în grupul de copii și modalită����������i de intervenție;
- Sistemul de recompensare și aplicarea lui la grădiniță/ școală;
- Diferențe în stabilirea obiectivelor integrării copiilor cu Sindrom Asperger/ autism înalt funcțional și a celor cu autism infantil sau https://health-e-child.org/ retard asociat;
18. Descrierea caracteristicilor persoanelor cu Sindromul Asperger și Autism înalt funcțional.
- Particularități identificate pe etape de v��rst�� ����� copilul și adolescentul;
- Diagnostic diferențial;
19. Analiza aplicată a comportamentului în cazurile menționate la punctul anterior.
- Tehnici de dezvoltare a abilităților de perspectivă vizuală/ teoria minții.
- Identificarea și interpretarea emoțiilor;
- Cum dezvolt și utilizez un contract comportamental;
- Comunicare și rela����ionare;
- Tehnici de self management;
20. Exerciții și jocuri de rol pentru dezvoltarea diferitelor abilități;
21. Importanța susținerii terapeutice după ce copilul a ieșit din programul de recuperare.