Cei care cunosc deja toată munca și rezultatele din spatele echipei lui Gregory Hanley, Ph.D. și BCBA-D, știu că există programe extraordinare de intervenție pentru copii, ce propun abordări funcționale, naturale și extrem de eficiente. Acestea au fost dezvoltate după mulți ani de cercetare și practică și credem că este important să începem să le aplicăm și să le promovăm în România.

Echipa noastră se pregătește să înceapă formarea în cadrul FTF Behavioral Consulting, training și supervizare în aplicarea programului BALANCE.

Cu siguranță copiii noștri vor putea fi mai fericiți, mai relaxați și mai implicați în terapie, căci motto-ul terapiei de calitate, așa cum afirmă dr. Hanley este ”Happy, Relaxed, Engaged!”

Abia așteptăm să oferim, la rândul nostru, toate recomandările de care au nevoie părinții pentru a crea legături mai bune de comunicare și de cooperare cu copiii lor!

Ce este programul BALANCE?

BALANCE este o abordare care propune dezvoltarea abilităților esențiale de comunicare, prin care să poată fi prevenită apariția comportamentelor problematice la copii. Programul este centrat pe prevenția dificultăților comportamentale și pe ralația dintre copil și familia sa.

La copilul mic, diagnosticat cu TSA, dificultățile comportamentale nu sunt semnificative, însă tendința ca acestea să devină problematice cresc  odată cu vârsta, cu intervenția neadecvată asupra lor sau inconstantă. Aceste comportamente tind să devină rutine sau să se extindă generalizat, ca apoi să afecteze relația cu cei din jur.

Vorbim despre situațiile în care, deși copilul a învățat multe abilități, acesta nu vrea să se implice în activități simple, răspunde selectiv cerințelor părinților sau aproape deloc, are crize comportamentale atunci când îi este refuzată o cerință, nu mai acceptă sarcinile de joc, de lucru.

Programul BALANCE aduce în prim plan relația dintre părinte și copil:

– consolidarea încrederii între copil și adult

– îi permite copilului să aibă mai mult control asupra situațiilor din jur prin intermediul comunicării

– îl ajută pe copil să înțeleagă că un comportament problematic nu este necesar și că poate obține la fel de ușor ceea ce-și dorește printr-un comportament dezirabil.

Programul conține obiective care să ajute nu doar copilul, ci și părintele:

  • Creează echilibru între activitățile conduse de copil și cele conduse de către adult.
  • Îi învață să fie prezenți și disponibili unul pentru celălalt.
  • Îl pregătește pe copil pentru situațiile naturale care produc dezamăgire, interdicții, sau aduc noutate și modificări spontane de rutină, crescând toleranța de acceptare a refuzului sau momentelor frustrante.
  • Dezvoltă copilului un set de abilități importante: comunicare, toleranță, cooperare.

După finalizarea cursului, echipa noastră va avea un program de supervizare continuă, prin care vom comunica săptămânal cu specialiștii FTF Behavioral Consulting, ne vor ghida intervenția și ne vor ajuta să avem eficiență și rezultate optime.