Dacă ești părinte, iar dezvoltarea copilului tău îți ridică suspiciuni, dacă copilul tău nu a dezvoltat abilități conform vârstei sau există dificultăți de relaționare cu el, te poți consulta cu unul dintre specialiștii noștri pentru a alege tipul potrivit de evaluare.

Există două tipuri de evaluare:

– Evaluarea clinică inițială – evaluare standardizată ce oferă un profil psihologic al copilului. Sunt evaluate dimensiuni precum: nivelul cognitiv, semne și simptome ale tulburărilor de dezvoltare sau psihice, dezvoltarea psiho-comportamentală raportată la media populației de aceeași vârstă. De exemplu, testarea ADOS poate fi utilizată pentru orice vârstă, indiferent de nivelul de dezvoltare al limbajului sau altor abilități și ne indică dacă un copil se încadrează sau nu în tulburările de spectru autist.

Timpul evaluării depinde de tipul acesteia și de numărul de teste cuprinse în bateria de testare. O evaluare ADOS poate dura o oră, în timp ce o evaluare NEPSY poate fi realizată în 3 sau 4 ore.

– Evaluarea periodică a abilităților – pentru copiii care se află deja într-un program de terapie, această evaluare urmărește întregul profil de dezvoltare al copilului și ne indică abilitățile care au fost dezvoltate până în momentul prezent. Evaluările periodice urmăresc abilitățile care corespund vârstei cronologice și ne oferă repere în dezvoltarea planurilor de intervenție ale copiilor. Este necesară o testare detaliată, de cele mai multe ori, pe parcursul mai multor ședințe.

Ce obținem în urma evaluării psihologice

  • stabilirea unui psihodiagnostic;
  • confirmarea sau infirmare unor suspiciuni;
  • identificarea nivelului de dezvoltare al copilului – a ariilor deficitare și abilităților prezente, cu scopul construirii unui plan terapeutic personalizat;
  • identificarea coeficientului de inteligență;
  • identificarea tulburărilor de comportament;
  • conturarea unui profil de personalitate.

Ce trebuie să știți despre prima evaluare

Fiecare cameră de evaluare este un spațiu prietenos pentru copii, plin de jucării și materiale educaționale interesante. Terapeuții noștri au mulți ani de experiență în lucrul cu copiii, iar evaluarea se bazează pe jocuri, pe interacțiune directă cu copilul și obsevație.

Părintele se află în camera de evaluare pe parcursul acesteia, astfel încât cei mici să se simtă în siguranță. Dacă vârsta copilului permite, iar el nu are nevoie de prezența părintelui, evaluarea se va realiza fără participarea părintelui pe durata aplicării testelor. Toate discuțiile suplimentare vor avea loc înainte sau după evaluare.

Vor fi testate cele mai importante abilități ale copilului (limbaj și comunicare, interacțiune socială, contact vizual, abilități de joc), iar părintele va discuta cu specialistul despre îngrijorările specifice, rutina copilului, modul de interacțiune cu acesta și abilitățile prezente acasă.

În funcție de caz și de particularitățile observate, veți obține recomandări pentru o evaluare detaliată atunci când este nevoie, consult pedo-psihiatric și modalitățile cele mai eficiente de stimulare pentru copil sau pentru a începe un program de recuperare.

Noi îi invităm la joacă pe copii, așadar le puteți spune de acasă că merg să se joace într-un loc în care se află multe jucării.

Faceți o listă cu cele mai importante întrebări pe care ați vrea să le adresați psihologului, astfel încât să puteți pleca de la noi cu toate informațiile de care aveți nevoie.

În cazuri excepționale, când adaptarea copilului într-un mediu nou se realizează foarte greu, dacă nu se simte bine și nu poate demonstra abilitățile în ședința de testare, este indicat ca aceasta să fie reprogramată.

Există situații care descriu evenimente și comportamente ale copiilor care se petrec doar în anumite medii (ex. copilul are anumite comportamente doar la grădiniță/la școală) care impun observare directă, deci programarea unei sesiuni de observare în mediul natural, acolo unde apar dificultățile. După o evaluare standardizată, dacă rezultatul nu indică particularități specifice de dezvoltare, poate fi necesară o sesiune de observare directă.

Program gratuit de evaluare

Lunar, în funcție de fondurile disponibile și proiectele în derulare, evaluările copiilor pentru testarea abilităților (Edu ABA) pot fi realizate gratuit.

Puteți obține detalii la telefon 0756 678 219 / contact@autismvoice.ro

Screening și diagnostic

ADOS®-2 este o evaluare standardizată, semi-structurată a comunicării, a interacțiunii sociale, a jocului/folosirii imaginative a anumitor materiale și a comportamentelor restrictive și repetitive în cazul persoanelor trimise către investigație, ca urmare a suspiciunii prezenței unor posibile tulburări din spectrul autist (TSA). Programul ADOS 2 este varianta revizuită a Autism Diagnostic Observation Schedule™ (ADOS™, Programul de Observație pentru Diagnosticul Autismului; Lord, Rutter, DiLavore și Risi, 1999), recunoscut la nivel internațional drept standardul de aur al evaluării prin observație pentru diagnosticarea TSA.

• Modulul Toddler. Pentru evaluarea copiilor între 12 și 30 de luni și care nu folosesc vorbirea în sintagme în mod constant.
• Modulul 1. Pentru evaluarea copiilor de 31 de luni sau mai în vârstă și care nu folosesc vorbirea în sintagme în mod constant.
• Modulul 2. Pentru evaluarea copiilor de orice vârstă care folosesc vorbirea în sintagme, dar care nu sunt fluenți verbali.
• Modulul 3. Pentru evaluarea copiilor și adolescenților tineri care sunt fluenți verbal.
• Modulul 4. Pentru evaluarea adolescenților mai în vârstă și a adulților care sunt fluenți verbal.

Cost: 350 lei
Timp testare: 40-60 min

Testul ASRS (Scalele de Evaluare a Spectrului Autist) măsoară comportamentele asociate Tulburărilor de Spectru Autist (TSA). Acest test se aplică atât copiilor, cât și tinerilor. Vârsta de aplicare este între 2 ani și 18 ani.

  • părintele răspunde la o serie de 70 de întrebări
  • întrebările sunt specifice simptomatologiei tulburărilor din spectrul autist
  • prezența copilului nu este necesară și nu influențează rezultatele

Cost: 400 lei

Neurodezvoltare

NEPSY®-II este singurul instrument care oferă o vedere de ansamblu comprehensivă a statutului neuropsihologic al copiilor și adolescenților, cu vârste cuprinse între 3 și 16 ani. NEPSY®-II permite clinicienilor să creeze evaluari personalizate în șase domenii: (i) atenție și funcție executivă, (ii) limbaj, (iii) memorie și învățare, (iv) senzoriomotor, (v) percepție socială, (vi) procesare vizuospațială. Rezultatele NEPSY®-II oferă informații referitoare la tulburările tipice ale copilăriei, permițând diagnosticarea precisă și planificarea intervenției pentru succesul la școală și acasă.

Bateria de teste NEPSY este utilă pentru: 

  • evaluarea funcțiilor neuropsihologice din urmatoarele domenii: atenție/ funcții executive, memorie și învățare, limbaj, funcționare senzorio-motorie, procesare vizuo-spațială;
  • diagnoza profilului tipic și a celui atipic de dezvoltare neuropsihologică a fiecărui copil;
  • fundamentarea științifică a intervenției precoce – ce arii trebuie să vizăm cu prioritate în terapie;
  • analiza pe termen lung a evoluției dezvoltării neuropsihologice a copilului.

Fiind un test de clasă C, NEPSY®-II poate fi utilizat doar de către persoanele care dețin studii de specialitate în psihologie sau științe asociate și care parcurg cu succes formarea dedicată utilizării acestui instrument, inclusă în kitul testului.

Timpul alocat testării variază între 2 și 3 ore, în funcție de numărul de subteste administrate și de caracteristicile individuale ale copilului (ex. vârsta, nivelul de dezvoltare al abilităților, motivația, atenția acestuia)

Cost: 800 lei

NEPSY®-II este singurul instrument care oferă o vedere de ansamblu comprehensivă a statutului neuropsihologic al copiilor și adolescenților, cu vârste cuprinse între 3 și 16 ani. NEPSY®-II permite clinicienilor să creeze evaluari personalizate în șase domenii: (i) atenție și funcție executivă, (ii) limbaj, (iii) memorie și învățare, (iv) senzoriomotor, (v) percepție socială, (vi) procesare vizuospațială. Rezultatele NEPSY®-II oferă informații referitoare la tulburările tipice ale copilăriei, permițând diagnosticarea precisă și planificarea intervenției pentru succesul la școală și acasă.

Bateria de teste NEPSY este utilă pentru: 

  • evaluarea funcțiilor neuropsihologice din urmatoarele domenii: atenție/ funcții executive, memorie și învățare, limbaj, funcționare senzorio-motorie, procesare vizuo-spațială;
  • diagnoza profilului tipic și a celui atipic de dezvoltare neuropsihologică a fiecărui copil;
  • fundamentarea științifică a intervenției precoce – ce arii trebuie să vizăm cu prioritate în terapie;
  • analiza pe termen lung a evoluției dezvoltării neuropsihologice a copilului.

Fiind un test de clasă C, NEPSY®-II poate fi utilizat doar de către persoanele care dețin studii de specialitate în psihologie sau științe asociate și care parcurg cu succes formarea dedicată utilizării acestui instrument, inclusă în kitul testului.

Timpul alocat testării variază între 2 și 3 ore, în funcție de numărul de subteste administrate și de caracteristicile individuale ale copilului (ex. vârsta, nivelul de dezvoltare al abilităților, motivația, atenția acestuia)

*Evaluare gratuită, disponibilă tuturor copiilor, în funcție fondurile disponibile

Scala de evaluare în educația timpurie este primul chestionar de evaluare psihologică pentru copilul cu tulburare de dezvoltare, adaptat curriculumului Ministerului Educației Naționale(MEC), pe baza căruia poate fi făcută o evaluare complexa a unui copil, în concordanță cu evaluările din creșe/grădinițe.

Chestionarul oferă o imagine de ansamblu asupra dezvoltării copilului, servește ca punct de plecare în construirea planului personalizat de intervenție și poate fi folosit ca reper în intergrarea copilului în gradiniță.

Chestionarul este împărțit în 5 categorii de vârstă:

  • Grupa baby ( 0-1,5 ani)
  • Grupa mini (1,5- 3 ani)
  • Grupa mică (3-4 ani)
  • Grupa mijlocie (4-5 ani)
  • Grupa mare (5-6 ani)

Chestionarul cuprinde 1200 de itemi (abilități), din 5 domenii de dezvoltare: dezvoltare fizică, dezvoltarea limbajului, procese de învățare, dezvoltare socio-emoțională, dezvoltare cognitivă.

Evaluare 0-2,6 ani

Cost: 300 lei

Timp testare: 2 ore, o sesiune de evaluare

Evaluare 2,6 – 6 ani

Cost: 600 lei

Timp testare: 4 ore, în două sesiuni de evaluare diferite

Testul Matrici Progresive Color (Raven) evaluază procesele cognitive ale copiilor cu vârsta cuprinsă între 4-11 ani.

Scopul testului este de a evalua cât mai exact dezvoltarea intelectuală a copilului

Poate fi aplicat persoanelor care nu cunosc limba română, care nu au limbajul vocal dezvoltat, persoanelor care au suferit paralizii cerebrale, care au diferite disfuncții psihice sau persoanelor cu intelect sub limită.

Timp de testare: 40-60 de min

Cost: 200 lei

KOHS Block – Design Test (Testul cuburilor Kohs) reprezintă o metodă consacrată de evaluare a abilităților cognitive cu scopul identificării valorii vârstei mintale și a IQ-ului.

Testul este util mai ales în situațiile în care este necesară o evaluare rapidă, orientativă, pentru copii sau adolescenți, deși proba poate fi utilizată și în interacțiunea profesională cu adulții.

Testul este complet lipsit de încărcătură verbală: itemii pot fi rezolvați și evaluați, iar instrucțiunile pot fi transmise fără niciun recurs la verbalitate; de aceea testul este extrem de util în acele contexte în care capacitatea de verbalizare a respondentului ar putea ridica probleme.

Durata testării poate varia între 15 și 45 de minute, cuburile Kohs având success în rândul copiilor întrucât acest test poate fi prezentat cu ușurință sub formă de joc.

Cost: 200 lei

ABAS II oferă o evaluare comprehensivă a abilităților adaptative ale persoanelor. La nivel internațional, el este considerat standard în evaluarea complexă pentru acordarea gradului de handicap.

ABAS-II măsoară 10 domenii:  Comunicarea, Utilizarea resurselor comunităţii, Funcţionalitate preşcolară, Viaţa în şcoală/familie, Sănătate şi siguranţă, Timp liber, Autoîngrijire, Autodirecţionare, Social, Motricitate, Muncă.

Evaluarea abilităţilor adaptative poate oferi informaţii importante pentru diagnosticare şi pentru planificarea tratamentului sau a intervenţiei pentru persoane cu:

  • întârzieri de dezvoltare
  • factori de risc biologici
  • traume craniene
  • autism
  • ADHD
  • tulburări de ȋnvăţare şi comportament
  • insuficienţă senzorială
  • dizabilităţi sau traume fizice
  • sănătate precară
  • insuficienţă motorie
  • tulburări emoţionale
  • leziuni cerebrale
  • atac cerebral
  • demenţe
  • Alzheimer
  • tulburări legate de consumul de diverse substanţe
  • tulburări psihotice şi multiple dizabilităţi.

Scop:

ABAS-II poate fi utilizat pentru:

  • identificarea nevoilor de servicii în programele de tratament sau intervenție;
  • a evalua deprinderile adaptative ale unei persoane, cât și capacitatea acesteia de a trăi independent,
  • diagnosticarea și clasificarea anumitor dizabilități sau tulburări,
  • a ajuta la documentarea și monitorizarea progresului

Cost: 400 lei

Programare

Completează formularul de mai jos, iar noi te vom contacta pentru a stabili datele evaluării.


    DANU

    Pentru detalii suplimentare sau pentru o programare telefonică ne puteți contacta la 0756 678 219