Cheia unei formulări eficiente a cazului pentru un model de gândire, percepție și interacțiune disfuncțională este înțelegerea detaliată a efectelor pedepsei – un nivel de înțelegere care nu este adesea furnizat în formarea ABA și CBT.
Participanții la atelier vor învăța cum o analiză cuprinzătoare a efectelor pedepsei îi va ajuta să identifice contingenţe subtile de întărire care mențin frecvența apariției modelelor de comportament „psihopatologic”, în ciuda faptului că aceste acte sunt ele însele pedepsite – prin cenzură socială, ridiculizare, respingere, pierderea oportunităților și a resurselor, printre alte evenimente aversive.
Acest workshop invită la discuție și analiză amplă, interesantă și practică asupra patologiei comportamentale, specialiști în psihologie clinică, psihoterapie, analiză comportamentală și pe cei care au o pasiune sau un interes în descoperirea profunzimii psihicului uman.
Depresie, anxietate, comportamente ce au un pattern cu potențial negativ asupra echilibrului nostru psihologic – cu toții trăim uneori momente neplacute sau cunoaștem pe cineva care suferă de o tulburare a cărei patologie este dificil de interpretat.
Comportamentele autodistructive, specifice anxietăţii, dispozițiilor tranzitorii, „tulburărilor” obsesiv-compulsive și de personalitate, sunt foarte frecvente la persoanele cu autism, la membrii familiilor acestora și chiar la terapeuți. Cu toate acestea, cei mai mulți analiști comportamentali au formare sau supervizare limitate pentru interpretarea cauzelor unui astfel de comportament „patologic”.
Cheia înțelegerii „psihopatologiei” constă în înțelegerea comprehensivă a efectelor pedepsirii – criticilor, respingerii, dezaprobării, rănilor, traumelor, trădării, exploatării, dezamăgirilor și pierderilor, amenințărilor sau altor evenimente aversive care apar ca o consecinţă a propriilor noastre gânduri și acțiuni.
În cadrul prezentării, efectele pedepsei în generarea și menținerea modelelor problematice de gândire, interpretare, percepție și mișcare vor fi explicate interactiv, prin exerciții individuale și de grup și prin prezentarea cazurilor clinice, pe baza propriilor experiențe și prin observarea comportamentului problematic în general, pe care participanții la atelier sunt interesați să îl analizeze.
Workshop-ul se desfășoară în limba engleză și nu există traducere!
Consultă PROGRAMUL COMPLET DUPĂ FORMULARUL DE ÎNSCRIERE!
Locație: Facultatea de Psihologie și Științele Educației
Data: 23 noiembrie
Program: 9.00 – 16.00
Taxă participare: 300 lei
Plata va fi efectuată în contul în contul RO 85 BUCU E4 7770252511 RO 01, deschis la Alpha Bank, Asociația Terapie Comportamentală Aplicată, CIF 23830437.
6 CE pentru consultanții acreditați BCBA/ BCaBA
Evenimentul este în curs de acreditare COPSI.
Evenimentul se desfășoară în limba engleză.
Pentru înscrieri, completați formularul de mai jos.
9.00 – 10.45 Prima sesiune
· Behaviorismul radical, „psihopatologie” și pedeapsă
· Viziunea lui B. Skinner asupra pedepsei: Definită funcțional, nu operanțional
· Efectele pedepsei I: Manifestarea comportamentului incompatibil și condiționarea respondentă
· Auto-aversiunea sau dezgustul față de sine: stimuli produși de către sine și manifestarea fricii, anxietății, rușinii, tristeții, furiei, panicii, durerii, dezgustului și altor sentimente îngrozitoare
10.45 – 11.00 Pauză de cafea
11.00 – 13.00 A doua sesiune
· Efectele pedepsei II: Stabilirea semnalelor de avertizare auto-generate pentru pedeapsă și rolul lor în întărirea negativă contingentă și accidentală a mișcării, gândirii și percepției problematice
· Efectele pedepsei III: Stabilirea semnalelor de avertizare auto-generate pentru pedeapsă și rolul lor în întărirea contingentă și pozitiv accidentală a mișcării, gândirii și percepției problematice
· Autocontrol aversiv accidental I: De ce facem lucruri teribile faţă de noi înșine
13.00 – 14.00 Pauza de masă
14.00 – 16.00 A treia sesiune
· Autocontrolul aversiv accidental II: Formularea cazurilor
· Prezentări de cazuri și aplicații practice din exemple oferite de participanți
· Psihologul behaviorismului radical ca psihoterapeut: Cum putem învăța să interpretăm, din perspectiva științelor naturale, formele problematice de gândire, percepție și acțiune, în contextul furnizării de servicii