Copiii diagnosticați cu TSA, dar și copiii tipici, au nevoie de cărți educative pentru a-și dezvolta modul de gândire, imaginația, limbajul și capacitatea de a spune povești.
Pe LIBRARIE.net găsești colecții de cărți care te pot ajuta să gestionezi mai bine relația dintre tine și micuțul tău.
Editura „Lizuka-Educativ” oferă materiale educative care pot fi folosite cu succes la școală: dicționare, teste de limbi străine, cărți de colorat, caiete de scriere, cărți de poezii, precum și cărți de povești.
În colecția „Mici și mari” sunt incluse volume care răspund celor mai multe întrebări pe care și le pun părinții.
Iată câteva recomandări de cărți pe care sigur ți-ar plăcea să le ai în bibiliotecă.
1. Volumul „ Emoții în povești. Cum să-i ajutăm pe copii să accepte și să gestioneze propria lor sfera emotivă” îi însoțește pe copii în descoperirea lumii emoțiilor și îi învață să le recunoască, să le accepte și să le gestioneze. Din acest punct de vedere, povestea reprezintă un aspect privilegiat pentru a avea acces la sfera emotivă a celor mici, deoarece limbajul pe care îl folosește, construit din simboluri și imagini, li se adresează în mod direct.
2. Volumul „ Povești vindecătoare. Povești mângâietoare pentru copii” propune povești inspirate din situații concrete. Pot fi eficiente în sens larg sau pot fi potrivite pentru „a vindeca” situații specifice, ca Omulețul capriciiilor, al cărui protagonist poznaș ajută copiii și părinții să-și regăsească zâmbetul pierdut, sau Căluțul coamă de argint, care se pierde în pădure dar, ajutat de animalele din pădure care îi sunt prietene, își regăsește calea, învățându-i astfel pe copii să nu-și piardă încrederea în sine nici măcar în momentele grele, pentru că există mereu o cale de ieșire.
3. Volumul „Copilul meu are dificultăți de vorbire. Cum să recunoști tulburările de limbaj și cum să le înfrunți în modul cel mai potrivit” are scopul de a ajuta mamele și tații să recunoască tulburările de limbaj, ușoare sau semnificative, care se manifestă frecvent la vârsta preșcolară și de a le înfrunta în modul cel mai potrivit. O intervenție imediată și orientată, cerută specialistului în cauză, este fundamentală pentru a ajuta copilul să-și îmbunătățească abilitățile de exprimare și să construiască în mod creativ primele sale relații afective.
4. Volumul „Copilul meu este dislexic. Cum să-i ajutăm pe copiii dislexici să înfrunte cu seninătate lumea școlii” tratează în mod exhaustiv problema dislexiei şi a tulburărilor specifice de învăţare în general, ilustrând facilităţile şi posibilităţile de recuperare, pentru a face în aşa fel încât să nu se transforme, cum se poate întâmpla, într-o experienţă de suferinţă şi un obstacol în învăţarea. Dislexia afectează aproximativ 3-5% din populaţia şcolară, adică în fiecare clasă există cel puţin un copil afectat de această tulburare specifică de învăţare.
5. În volumul „A venit primăvara”, cei mici o însoțesc pe veverița Nin și descoperă cum se schimbă pădurea și animalele care locuiesc acolo o dată cu trecerea anotimpurilor.
6. În volumul „Ghicitori matematice cu animale simpatice” sunt cuprinse ghicitori care se adresează în special preșcolarilor. Dezlegarea acestor ghicitori constituie o modalitate plăcută de consolidare a cunoștințelor matematice specifice vârstei. Cartea poate fi folosită cu succes atât la grădiniță cât și acasă.