Anna Katharina Scheidereiter – CSR Manager Kaufland România

Cu siguranță ați observat că, în special la sfârșitul anului, multe ONG-uri solicită ajutor din partea companiilor mari și mici, și menționează că nu te costă nimic să redirectionezi 20%. Dar cum este acest lucru posibil? 

Redirecționarea a 20% din impozitul pe profit sau venit al companiei, gratuit și deductibil fiscal poate oferi o voce oricărui copil cu autism. Detalii despre legislație se găsesc aici: https://autismvoice.ro/portfolio-items/20-in-plus-spre-reusita/

CSR – ce înseamnă și ce beneficii aduce?

Responsabilitatea socială corporativă, pe scurt denumită CSR (corporate social responsibility) reprezintă o metadă a companiilor de a-și arăta responsabilitatea din punct de vedere social, de a contribui în mod pozitiv asupra societății, economiei sau mediului. 

Stăm astăzi de vorba cu Anna Katherina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România despre cât de multe beneficii aduce această responsabilitate atât țării noastre, cât și celor care o practică. 

Anna este născută și crescută în Germania și ne-a povestit că la 14 ani a văzut un film despre copiii străzii din România. Atât de mult a impresionat-o încât a simțit că vrea să afle mai multe și să se implice. 

Într-o perioadă în care informațiile se aflau din bibliotecă, iar internetul încă era o necunoscută, a găsit cu greu informații despre țara noastră, însă acest lucru nu a descurajat-o. 

La 19 ani a luat contact cu voluntariatul în România, lucrând zi de zi cu copiii din centrele de zi, cu care a și aprofundat limba română. Tot alături de acești micuți a înțeles și care este misiunea sa. 

În 2011 a primit votul de încredere al companiei și astfel a luat naștere CSR-ul în Kaufland România. 

Ușor, ușor, binele i-a molipsit și pe angajații care s-au implicat în acțiuni de voluntariat din ce în ce mai multe, devenind ambasadori ai acțiunilor de acest tip, dar și al cauzelor astfel susținute. 

Astăzi mediul business este mult mai  conștient în legătură cu problemele sociale, iar angajații și clienții prioritizează colaborarea și cheltuirea banilor cu afaceri care acordă importanță CSR.

Angajații, în special generația tânără, au spus că se interesează de politicile de CSR ale unei companii atunci când își aleg angajatorul. Iar Kaufland România este în Top Employer Branding, ceea ce demonstrează că, într-adevăr, popularitatea și chiar dragul de o companie sunt direct proporționale cu acțiunile umanitare pe care aceștia le desfășoară. 

În plus, ne povestește Anna, “te simți mai implicat, mai legat de compania ta.”

Așa cum spunea și invitata noastră de săptămână trecută, Melania Medelanu (vezi episod aici: https://www.youtube.com/watch?v=ir5Wd-SqY3M) noi, oamenii, suntem construiți de așa natură încât fericirea noastră este în strânsă legătură cu binele pe care îl putem dărui celorlalți. 

În concluzie, Anna îndeamnă toate companiile să își asume o politică de CSR și subliniază beneficiile pe care aceasta le aduce, atât din punct de vedere organizațional, cât și din punct de vedere personal. 

La rândul nostru, vă încurajam și noi să povestiți despre această soluție care nu doar că nu costă nimic, ci aduce și un plus valoare companiei în care lucrați. 

Va invităm să urmăriți acest episod și să îl împărtășiți cu cei cărora considerați că le poate aduce claritate și ajutor. 

Nu uitați că ne puteți scrie oricând pe canalele noastre: 

Facebook, Instagram sau Youtube

Acest episod este susținut de către NN Romania.

Poți urmări și episoadele anterioare pe canalul nostru de Youtube: Autism Voice România.

Ascultă episodul actual aici:

Nu uita să te abonezi pentru a fi la curent cu următoarele interviuri.

Știi pe cineva care are nevoie de ajutor? Trimite-i acest link.

Vrei să ne ajuți să ducem informația la cât mai mulți oameni? Un share ne va ajuta. Folosește #EuSiCopilulMeu, #AutismVoice.

Știai că în noiembrie am deschis primul centru multifuncțional de cercetare și terapie pentru adolescenți și adulți din România?

Vino să ne cunoști aici: https://institut.autismvoice.ro