-
Comportament disruptiv și prin acesta putem înțelege un comportament agresiv, cu crize de furie frecvente și aparent pentru motive necunoscute sau banale (pentru adulții din jur). Manifestarea acestor crize de furie poate îmbrăca multe forme, de la plâns până la agresivitate îndreptată către propria persoană sau către cei din jur.
Cauzele pot fi multiple, iar de multe ori poate fi o adevarată aventură pentru părinți identificarea cauzei pentru un asemenea comportament.
-
Atunci când suspectăm că există o tulburare de anxietate (aici putem include anxietate de separare, anxietate generalizată, fobia socială, fobia specifică, tulburarea obsesiv-compulsivă, stresul posttraumatic etc). De multe ori se confundă anxietatea cu timiditatea, dar sunt lucruri total diferite.
Timiditatea trebuie normalizată, nu este ceva atipic, încă de la vârste fragede ea se manifestă atunci când copilul interacționează cu o persoană străină, de exemplu. Atunci când vorbim despre o tulburare de anxietate, vorbim despre un distres semnificativ pe care copilul îl resimte, iar acest lucru are un ecou în viața sa cotidiană. Când observăm că aceste stări interferează cu ariile importante din viața unui copil pe o perioadă mai lungă de timp, e posibil să aibă nevoie de un ajutor specializat.
-
Separarea sau divorțul părinților este un eveniment traumatizant pentru un copil, iar această nouă situație în viața să îl poată afecta pe toate ariile și automat se vor vedea modificări și în sfera comportamentală.
-
Moartea unei persoane semnificative are un impact negativ în viața oricărui om. Copiii la o prima experiență cu o asemenea situație pot dezvolta diverse temeri și acest lucru să interfereze cu viața lor actuală, iar o asemenea problemă nesoluționată va avea un impact și asupra lui ca adult.
-
Neadaptarea la grădiniță – poate lua diverse forme, fie copilul este retras, nu comunică cu ceilalți copii, nu se joacă cu aceștia și preferă să stea singur, fie copilul nu respectă regulile, refuză participarea la activități și prezintă comportamente neadecvate. Ambele situații au în spate funcțiile și cauzele lor. Cu ajutorul psihoterapiei, se pot identifica acele cauze pentru o adaptare adecvată în mediul social și academic.