Project Description

Programul de evaluare si diagnosticare „Autism START”

Numărul familiilor care solicită o evaluare specializată pentru copiii cu tulburări de comportament a crescut în ultimii ani. 1 din 46 de băieţi şi 1 din 84 de fete sufera de tulburare din spectrul autist. Rata anuală de creştere a numărului de copii cu afecţiuni din spectrul autist este de 10-17%!

Din păcate, instituțiile publice DGASPC, instititutiile medicale (clinici, policlinici) și cele de formare/ educație (grădinițe, școli) nu au și/ sau nu facilitateaza accesul la resursele necesare evaluării și recuperării copiilor cu diagnostic de tulburări severe de comportament (autism, autism mozaicat, Asperger, ADD, Sindrom Rett, Sindrom Neuronal- Motor).

A devenit natural să ne concentrăm atenția asupra nevoilor și solicitării părinților pentru evaluarea psihologică, ca pas ultim spre stabilirea unui diagnostic bine fundamentat. O evaluare corectă a abilităților copilului cu TSA este fundamentul pe care planificam programul  de terapie individuală personalizată. În cadrul centrelor AUTISM VOICE, psihologul va evalua copilul folosind testele internaționale: Scala Carolina curriculum, testele ADOS, NEPSY, ABLLS-R.

Programul „Autism START” a debutat în anul 2012 din finanțare proprie și continuă cu succes prin proiecte de parteneriat sau de finanțare și prin campaniile continuă de strângere de fonduri desfășurate de AUTISM VOICE.

Obiectivul programului „Autism START” este diagnosticarea precoce și intervenția timpurie, crescând șansele recuperării. Copiii beneficiază de evaluare, testare psihologică, plan personalizat de intervenție și recomandări pentru începerea programului de terapie acasă, sau în orice centru de intervenție din țara. Părinții acestora sunt direcționați către un medic pedo-psihiatru pentru confirmarea diagnosticului, primesc recomandările necesare pentru începerea terapiei și consultanță pentru strângere de fonduri.

Copiii pot fi integrați imediat în programe de terapie specializată, chiar de la vasta de 1 an și 3 luni.

În perioada 2012 – 2017 am evaluat 480 de copii suspecți de tulburări de comportament, cu vârste cuprinse între 12 luni și 3 ani, astfel:

2012 – 70 de copii

2013 – 70 de copii

2014 – 100 de copii

2015 – 120 de copii

2016 – 120 de copii