Pentru a veni în sprijinul elevilor diagnosticați cu tulburări de spectru autist, Ministerul Educației a adoptat măsuri de adaptare a procedurilor de examinare, ținând cont de particularitățile TSA.

Art. 10 Aplicarea prevederilor Art.9 se realizează integral sau diferențiat la solicitarea scrisă a părintelui, în baza recomandării medicului sau psihologului.

Absolvenții de gimnaziu și liceu pot beneficia acum de următoarele facilități:

  • Elevii pot susține probele de examen în săli de clasă separate, fără distractori, în prezența unui cadru didactic specializat în psihopedagogie sau însoțitorul elevului.
  • Elevul poate dicta conținutul lucrărilor scrise unui profesor asistent.
  • Pe timpul realizării lucrărilor scrise se acordă, la cerere, pauze.
  • Pe timpul realizării probelor scrise este permisă folosirea unui sistem de recompensare tangibil (alimente, jucării) sau vizual, precum și reprezentarea vizuală a timpului.
  • Timpul destinat efectuării lucrărilor scrise se mărește cu 1-2 ore.

 

Art. 11 Prevederile Art.9 si Art.10 se pot aplica, după caz, pentru toate tulburările de dezvoltare pentru care se solicită, în scris, adaptarea procedurilor de susținere a examentului.

Documentul emis de Ministerul Educației poate fi consultat AICI.