Conceptualizarea cazului în terapia de recuperare a copiilor cu autism

Procesul de conceptualizare presupune descrierea abilităților copilului (punctele tari și dificultățile majore) și a obiectivelor terapeutice. În cazul fiecărui copil în parte, conceptualizarea aprofundată este vitală, pentru că, în caz contrar, se va ajunge la haos, frustrare sau la terapie de o calitate scăzută. Este ca atunci când ne urcăm în mașină. Odată ce am [...]

Conceptualizarea cazului în terapia de recuperare a copiilor cu autism2019-01-02T09:09:49+02:00

Impactul negației asupra copilului cu autism

Gândește-te la una din acele zile în care nimic nu merge bine. Încă de dimineață, nu ai reușit să savurezi cafeaua în liniște, pentru că ai stat foarte mult în trafic. Ai ajuns atât de târziu la serviciu, încât nu ai mai găsit loc de parcare. Ajuns la serviciu, ai de îndeplinit atât de multe [...]

Impactul negației asupra copilului cu autism2018-12-21T09:03:46+02:00

Dificultățile de procesare senzorială în cazul copiilor cu autism

Ce este procesarea senzorială? Procesarea senzorială sau intergrarea senzorială se referă la capacitatea unei persoane de a prelua informații de la simțuri, de a le organiza și  interpreta, iar apoi de a  folosi acele informații  pentru a emite un răspuns adecvat într-un anumit context. Pe parcursul unei zile suntem  bombardați de stimuli, iar creierul nostru [...]

Dificultățile de procesare senzorială în cazul copiilor cu autism2018-12-19T09:06:57+02:00

Prevenția situațiilor periculoase pentru copii cu autism

Copiii cu autism au dificultăți majore în identificarea situațiilor care le pot pune viața sau integritatea fizică în pericol. În acest articol, ne propunem să oferim câteva sfaturi utile pentru părinții copiilor cu autism, astfel încât aceste situații să poată fi depașite mai ușor. Auzim în mod frecvent  fraze de genul: “copiii  cu autism nu [...]

Prevenția situațiilor periculoase pentru copii cu autism2018-12-14T08:24:07+02:00

Cum îl ajută terapia ABA pe copilul meu?

Ce este terapia ABA și cum îl ajută pe copilul meu? Cum arată o sesiune de terapie?Este copilul meu fericit în camera de terapie? Învață tot ce are nevoie? Acestea sunt câteva întrebări pe care toți părinții ai căror copii se află la începutul unui program de terapie comportamentală aplicată și le pun. Analiza aplicată [...]

Cum îl ajută terapia ABA pe copilul meu?2018-12-12T08:07:46+02:00

Investiția în comunitate – 6 motive ca să sponsorizezi un ONG

Scenariul cotidian al României de azi este sumbru dacă privim sectoarele dedicate sănătății, educației, infrastructurii sau investițiilor. Veștile sunt preponderent triste, însă numai fiindcă asta se mediatizează cel mai mult. Ce nu se mediatizează suficient este capacitatea unei companii, mici, medii sau mari, de a dezvolta comunitatea din care face parte dincolo de cifrele comerciale. [...]

Investiția în comunitate – 6 motive ca să sponsorizezi un ONG2018-12-07T08:29:23+02:00

Cum știm că terapia ABA de care un copil beneficiază este de calitate?

În România nu există încă un sistem educațional care să asigure  pregătirea terapeutilor ABA și nicio reglementare strictă a cestei profesii. Din această cauză, există, fără îndoială, terapeuți comportamentali care nu au pregătirea necesară pentru a pune în practică principiile ABA. Pentru un părinte, este foarte greu de ales o echipă terapeutică de calitate și la [...]

Cum știm că terapia ABA de care un copil beneficiază este de calitate?2018-12-05T08:19:25+02:00

Prietenie, simptome internalizate și TSA: concluzii ale cercetării

Doctorii Micah Mazurek și Stephen Kanne de la Centrul Thompson pentru Autism și tulburări de neurodezvoltare de la Universitatea din Missouri au publicat un articol despre prietenie, „internalizarea simptomelor” la copiii și adolescenții cu tulburări de spectru autist (TSA) în Journal of Autism and Developmental Disorders Studiul lor a fost posibil cu ajutorul datelor oferite [...]

Prietenie, simptome internalizate și TSA: concluzii ale cercetării2018-11-30T08:21:35+02:00

Sindromul Asperger: dificultăți de interpretare a lumii sociale și emoționale

La fel ca persoanele cu autism, persoanele cu sindromul Asperger au dificultăți semnificative în a înţelege ce se întâmplă din punct de vedere social. Ei nu acordă întotdeauna atenție scenei sociale în care se găsesc, și chiar şi când o fac, nu sunt adesea capabili să înțeleagă ceea ce văd sau să reacționeze corespunzător. Există [...]

Sindromul Asperger: dificultăți de interpretare a lumii sociale și emoționale2018-11-28T07:57:19+02:00

Identificarea emoțiilor și a situațiilor asociate lor. Reglarea emoțională și comportamentală a copiilor cu tulburări de spectru autist

Copiii și adolescenții cu TSA au dificultăți semnificative în identificarea emoțiilor proprii, exprimarea acestora, în interpretarea contextelor sociale care implică reacții emoționale din partea celorlalți. Aceste elemente constituie baza prin care putem explica dificultățile lor asociate reglării emoționale în situații dificile, de conflict sau adaptarea defectuoasă la modificările și variațiile contextelor sociale. Există mai multe [...]

Identificarea emoțiilor și a situațiilor asociate lor. Reglarea emoțională și comportamentală a copiilor cu tulburări de spectru autist2018-11-23T06:31:56+02:00
Go to Top