Project Description

Concluzia studiului ProfAid realizat de ATCA: 15% dintre școlari prezintă risc de tulburări comportamentale – reforma sistemului de învățământ este imperios necesară.

Conform studiului desfășurat în cadrul proiectului ProfAid, 15% dintre copiii înscriși în școli prezintă risc de a dezvolta tulburări comportamentale (probleme de adaptare la mediul școlar, izolare socială, probleme de adaptare socială, comportament opoziționist).

În cazul copiilor diagnosticați cu o tulburare severă de dezvoltare, cele mai comune diagnostice au fost TSA, sindrom Down, întârziere în dezvoltare, ADHD, deficit de atenție, deficiențe mentale ușoare/ moderate. Majoritatea copiilor atipici nu beneficiază de sprijin direct la clasă, iar cadrele didactice utilizează adesea o programă adaptata doar la nivel teoretic, neavând posibilitatea de a dezvolta o abordare particularizată, corespunzătoare nivelului și cerințelor elevilor cu tulburări.

In continuare, materialul din Evenimentul Zilei.