Curs acreditat de catre Ministerul Educatiei pentru cadre didactice
Autism Voice va desfășura începând cu luna octombrie 2019 o serie de cursuri adresate cadrelor didactice atât din învățământul primar și gimnazial. Cursul “Metode și tehnici de gestionare a comportamentelor la clasă pentru copii cu tulburări de neurodezvoltare” este acreditat de Ministerul Educației cu 22 de credite.
Cursurile se vor desfășura în mai multe orașe din țară:
2019
Sibiu 8-9 noiembrie, 22-23 noiembrie 2019. Detalii si inscrieri: aici
Bucuresti 3-4 decembrie 2019, 17-18 decembrie 2019. Detalii si inscrieri: aici
2020
Ploiești: 10 – 11 Ianuarie 2020, 24 – 25 Ianuarie 2020. Detalii și înscrieri: aici
Brasov 17-18 ianuarie 2020, 31-1 februarie 2020. Detalii si inscrieri: aici
Bacau 27-28 martie 2020, 3 – 4 aprilie 2020. Detalii si inscrieri: aici
Cursul este structurat în două module a câte doua zile fiecare și oferă informații, metodologii și materiale necesare pentru:
identificarea și înțelegerea tulburărilor de comportament
modalități de lucru cu copiii și a tehnicilor de management comportamental la clasă,
asigurarea unui mediu prielnic pentru adaptarea și incluziunea socială a copiilor cu tulburari de neurodezvoltare
tehnici pentru implementarea de bune practici și armonie comportamentala a grupurilor/ clasei de elevi.
Structura cursului cuprinde o parte practică, cât și o parte teoretică. Partea teroretică în care vom detalia tehnicile de management comportamental la clasă, precum și tehnici aplicate de lucru cu copiii cu tulburări de comportament și învățare. Partea practică presupune realizarea unui proiect, care va structura informațiile din cadrul cursului teoretic și va oferi aplicabilitate acestora.
De-a lungul celor 11 ani de experiență, am identificat tulburări comportamentale și de învățare, care pot afecta nu doar copiii cu tulburări de spectru autist, ci și copiii cu dezvoltare neuro-tipică. Tematicile abordate în cadrul cursului sunt:
Noțiuni introductive despre analiza aplicată a comportamentului
Descrierea tulburărilor pervazive de dezvoltare și a tulburărilor de comportament
Implementarea tehnicilor și metodelor specifice de modelare a comportamentelor inadecvate
Tehnici de motivare eficientă a comportamentelor care tulbura orele de curs
Gestionarea comportamentelor inadecvate la clasă/grupa de grădiniță
Integrarea copiilor cu tulburări pervazive de dezvoltare și tulburări de comportament
Implemetarea sistemelor de recompensare (sisteme de tokeni) și pașii de implementare
Stabilirea eficientă a regulilor clasei sau a celor individuale
Implemetarea orarului vizual
Discuții libere, jocuri de rol și demonstrații de aplicare a tehnicilor ABA la clasă/ grădiniță
Necesitatea și rolul terapeutului însoțitor
Adaptarea curriculară pentru copiii cu TSA.
Stiinta ABA are o arie larga de aplicabilitate, fiind deja demonstrat stiintific ca, aceasta este cea mai eficienta metoda de modelare a tuturor tipurilor de tulburari comportamentale, indiferent daca este vorba de tulburari comportamentale obisnuite ale copiilor tipici sau de tulburari severe de comportament in cazul copiilor cu tulburari de neurodezvoltare.
Traineri cursului sunt specialiști Autism Voice cu o experiență de peste 10 ani în lucrul cu copiii cu tulburări de comportament:
Oliviana Giura – psiholog și consultant ABA cu experiență de 13 ani în domeniul analizei aplicate a comportamentului. Este membru fondator al Asociației Autism Voice și este implicată, atât în recuperarea și integrarea copiilor cu TSA, cât și în proiectele de fundraising și awareness.
Ana Bogdan – psiholog și consultant ABA, cu experiență de 9 ani în domeniul analizei aplicate a comportamentului. A absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, specializarea Psihopedagogie specială la Universitatea București.