/Articole
Articole 2018-02-23T12:50:43+02:00
704, 2020

Obiective terapeutice pentru acasă: Stimulare motorie

Cercetările științifice recente care au tratat zona de dezvoltare a abilităților motorii la copiii cu TSA demonstrează faptul că aceștia prezintă dificultăți atât la nivelul dezvoltării motricității grosiere, cât și mișcărilor fine și/sau patternuri motorii atipice (Berkeley, Zittel, Pitney, & Nichols, 2001; Ghaziuddin & Butler, 1998; Green et al., 2002; Leary & Hill, 1996; Ozonoff et al., 2008; Vernazza-Martin et al., 2005. Deși profilul tipic de dezvoltare al copilului cu TSA sugerează fatul că aria motorie este mai bine dezvoltată decât restul ariilor, există dificultăți semnificative observate (imitație motorie, coordonare, hipotonie), respectiv efectele pe care aceste deficite le au asupra dezvoltării altor abilități. O mare parte dintre studii au demonstrat că există dificultăți de dezvoltare ale ariei motorii, care marchează unul sau mai multe segmente – abilități motorii de bază, coordonare motorie simplă, coordonare vizuo-motorie, [...]

704, 2020

Obiective terapeutice pentru acasă: Generalizarea abilităților copiilor

Generalizarea presupune transferul abilităților care au fost predate într-un cadru instrucțional (ex. la terapie) în restul situațiilor și cadrelor de transfer, fără o predare suplimentară și programată a acelor abilități. În analiza aplicată a comportamentului, atunci când vorbim despre generalizare, ne referim adesea la predarea unei abilități într-un anumit cadru și apoi la demonstrarea naturală a abilității respective în alte situații. De exemplu, dacă un copil învață să-și lege șireturile la terapie, ne vom aștepta ca el să-și poată lega șireturile și acasă sau la grădiniță. În dezvoltarea tipică, generalizarea este presupusă a fi naturală, fără a fi necesare eforturi de programare și dezvoltare a unor programe suplimentare pentru ca aceasta să apară. În cazul copiilor cu TSA însă, aceasta presupune programare, selectare de obiective specifice, aranjarea mediului și implementarea de tehnici suplimentare pentru ca [...]

1903, 2020

Dezvoltarea abilitatilor de comunicare la copiii cu TSA

A purta o conversația este un lucru pe care cei mai mulți dintre noi îl facem fără a depune foarte mult efort și fără să ne gândim foarte mult înainte. Pentru un copil cu tulburare din spectrul autist, însă, a iniția sau a menține o conversație poate fi o adevărată provocare. Așadar, predarea și exersarea abilitățiilor de conversație reprezintă un pas foarte important în dezvoltarea abilităților sociale în cazul copiilor cu tulburări de neurodezvoltare, precum și un pas esențial în cadrul procesului de integrare socială a acestora. Chiar daca în această perioadă suntem cu toții responsabili practicând temporar „distanțarea socială”, acest lucru nu ne împiedică să îi ajutăm pe cei mici să își exerseze abilitățile de a purta o conversație. Iată câțiva pași pe care îi puteți urma acasă împreună cu cel mic pentru a [...]

603, 2020

Rolul terapiei cognitiv-comportamentale în tratamentul copiilor și adolescenților cu TSA

Având în vedere prevalența foarte mare a tulburărilor din spectrul autist, a comorbidităților variate care apar în aceste cazuri, dar si a variabilelor – comportamentale, emotionale, sociale, cognitive – care devin din ce in ce mai complexe chiar si dupa finalizarea unui program de terapie comportamentala aplicata (ABA), nevoia aplicării unor tratamente eficiente și dovedite științific în aceste cazuri este una majoră. Psihoterapia cognitiv comportamentală este una dintre acele direcții susținute științific pentru copiii și adolescenții cu tulburări de neurodezvoltare  - cu precădere tulburare din spectrul autist (TSA) – care poate veni in completarea unui program de terapie comportamentala aplicată, atunci când copilul are o serie de achiziții cognitive, dobândite anterior începerii intervenției cognitiv-comportamentale si care are o vârstă mai mare de 6 ani.   Rolul terapiei cognitiv-comportamentale pentru copiii cu tulburări de neurodezvoltare este [...]

603, 2020

5 exerciți importante pentru copiii cu autism

Studiile arată că pentru copiii cu autism activitatea susținută pentru mai mult de 20 de minute poate ajuta la diminuarea comportamentelor stereotipice, hiperactivitate și agresivitate. Exercițiile fizice nu numai că ajută copiii cu autism să se implice mai bine în mediul înconjurător, dar ajută şi la scăderea în greutate şi asigură o mai bună sănătate în general. Exercițiile fizice sunt cele mai potrivite pentru copiii cu autism pentru a le crește nivelul de coordonare, forța, rezistența și îi ajută să îşi înțeleagă corpul. Iată cinci exerciții pe care le puteți încerca.   Sfaturi pentru început Atunci când îl învățați pe un copil cu autism un nou exercițiu, este important să faceți acest lucru într-un mediu calm și familiar. Utilizați întărirea pozitivă, cum ar fi „Faci o treabă excelentă!” Folosiți, de asemenea, indicii verbale sau semnale [...]

1002, 2020

Importanța cererilor în dezvoltarea limbajului și comunicării copilului

În cazul copiilor cu tulburare din spectrul autist sau cu alte tulburări de neurodezvoltare, întârzierile care apar pe aria limbajului și comunicării sunt extrem de răspândite. Prezența deficitelor la nivelul limbajului și comunicării au efecte negative directe și semnificative asupra copilului, printre care se numară: nesatisfacerea nevoilor personale, incapacitatea de a achiziționa alte abilități cognitive specifice vârstei, generarea unor dificultăți la nivelul abilităților de socializare și chiar apariția unor comportamente problemă. Stimularea și dezvoltarea abilității de a cere reprezintă elementul central care stă la baza dezvoltării limbajului și a abilităților de comunicare ale copilului. Atunci când este dobândită, această abilitate îi va permite copilului să dețină mai mult control asupra mediului înconjurător, va stimula motivația copilului de a demonstra cât mai des comportamente verbale, precum va permite și dezvoltarea abilităților de interacțiune socială. Astfel, intervenția [...]

412, 2019

5 prietene de care orice mamă are nevoie

Se spune că e nevoie de un sat întreg ca să crești un copil, însă nu spune nimeni că ai nevoie și de un sat întreg ca să te ocupi de o mamă. Rolul de mamă îți dă foarte multe satisfacții, însă este de multe ori copleșitor. Maternitatea este o perioadă de izolare pentru mamele care, chiar dacă ar avea alături un sat întreg care să se ocupe de copiii lor, tot s-ar simți singure. Mamele au o mare nevoie de prieteni adevărați. Prieteni care să înțeleagă ce înseamnă să visezi luni de zile la o seară liniștită, fără copii, și apoi să îți lipsească atât de mult copiii când în sfârșit ai timp să ieși și tu o seară în oraș, încât să îți petreci toată seara vorbind doar despre ei. Prieteni care să [...]

2911, 2019

Despre responsabilitate socială și sustenabilitate, la cea de-a 7-a ediție a CSR OVERVIEW 2019

Pe 5 decembrie 2019, BusinessMark vă invită la CSR OVERVIEW, eveniment ce va avea loc la Hotel InterContinental București. În contextul în care responsabilitatea socială și sustenabilitatea sunt concepte tot mai importante pentru societate, angajați și consumatori, pentru companii – fie ele mici sau branduri internaționale puternice – acestea au devenit condiții obligatorii care le pot asigura succesul de mâine. De aceea, speakerii invitați la acest eveniment vor aborda subiecte precum: BRAND REFLECTION. Modul în care companiile își definesc responsabilitatea socială face parte, cu o importanță tot mai mare, din strategia de imagine de brand. Cum conectăm principiile de branding pe care dorim să le transmitem consumatorilor cu acțiunile de responsabilitate socială și abordarea sustenabilă? NEXT GEN. Noile generații acordă o atenție tot mai mare principiilor sustenabile, sociale, de mediu. Sunt companiile pregătite să răspundă [...]

1211, 2019

Care sunt condițiile de îndeplinit pentru a devenit RBT?

Acreditarea terapeuților în analiza comportamentală aplicată  Condiții de îndeplinit pentru a deveni RBT Parcurgerea unui training de minim 40 de ore care acopera subiectele impuse de BCBA. Aici puteți găsi mai multe informații: https://www.bacb.com/wp-content/uploads/RBT-2nd-Edition-Task-List_181214.pdf Evaluarea abilităților - evaluarea va fi făcută de un BCBA, BcaBA sau un coordonator sub îndrumarea unuia dintre cei doi Examen – 85 multiple choice – 1 h, 30 de min, la Computerland România Cursul Tehnici ABA în tulburările de spectru autist organizat de Autism Voice acoperă cele 40 de ore de formare impuse de BCBA. Cursanții care doresc să  doresc să devină RBT, pot participa la cursul Tehnici ABA în tulburările de spectru autist, urmând ca la final să primească diploma necesară pentru a da examenul final organizat de Computerland România. Lista cursurilor Tehnici ABA în tulburările de spectru autist [...]

811, 2019

Cum pot să păstrez o căsnicie solidă în timp ce cresc un copil cu autism?

Căsătoria implică foarte multă muncă, chiar și atunci când vorbim despre o relație puternică și plină de iubire. Aproximativ 60% din toate căsătoriile se încheie cu un divorț. Este o cifră uluitoare. Am citit că rata de eșec a căsătoriilor care au un copil cu autism este de 80%, deși nu am văzut niciodată un studiu care să confirme acest număr. Oare chiar e posibil ca autismul să fie un factor de risc pentru căsătorii? Poate că da. Adaptarea la eforturile emoționale, financiare și de timp pe care le poate aduce un diagnostic de autism este dificilă, dar posibilă. Iată șase sfaturi despre cum să vă mențineți căsătoria în timpul acestor provocări.   1) Amintiți-vă că toată lumea reacționează diferit la diagnosticul de autism Există mulți factori care pot afecta o căsătorie odată ce un [...]