/Articole
Articole 2018-02-23T12:50:43+00:00
1309, 2019

Curs acreditat de catre Ministerul Educatiei pentru cadre didactice

Autism Voice va desfășura începând cu luna octombrie 2019 o serie de cursuri adresate cadrelor didactice atât din învățământul primar și gimnazial. Cursul “Metode și tehnici de gestionare a comportamentelor la clasă  pentru copii cu tulburări de neurodezvoltare” este acreditat de Ministerul Educației cu 22 de credite. Cursurile se vor desfășura în mai multe orașe din țară: Bucuresti 3-4 decembrie 2019, 17-18 decembrie 2019. Detalii si inscrieri: aici Sibiu 8-9 noiembrie, 22-23 noiembrie 2019. Detalii si inscrieri: aici Bacau 29-30 noiembrie, 13-14 decembrie 2019 Detalii si inscrieri: aici Ploiești: 10 – 11  Ianuarie 2020, 24 – 25 Ianuarie 2020. Detalii și înscrieri: aici Brasov 17-18 ianuarie 2020, 31-1 februarie 2020. Detalii si inscrieri: aici Cursul este structurat în două module a câte doua zile fiecare și oferă informații, metodologii și materiale necesare pentru: identificarea și înțelegerea tulburărilor [...]

1109, 2019

Știri: În 2020 începe un nou curs BACB Verified Course Sequence la București

Anca Dumitrescu, psiholog, BCBA, Președinte Autism Voice: În primăvara anului 2020, Clemson University va deschide înscrierile pentru un nou curs - Clemson University-Romania – BACB Verified Course Sequence (VCS). Cursul va urmări noul task list impus de BACB. În prezent, se lucrează la un nou format de curs, pentru că lucrurile evoluează constant și întotdeauna se pot găsi noi soluții de a eficientiza predarea. Noul task list (TASK LIST 5) se focusează mai mult pe managementul echipei și al organizațiilor, pe modalitatea de selectare a intervențiilor pentru modificarea comportamentelor și pe evaluarea comportamentală. Clemson University este singura universitate care a găsit soluția pentru a aduce un curs de specializare în ABA în România, asta în situația în care în acest moment universitățile din România, încă nu sunt deschise la discuții despre acreditarea unui master pe [...]

1109, 2019

Încurajarea dezvoltării emoționale la copiii cu TSA

Copiilor cu tulburări de spectru autist (TSA) le este deseori greu să îşi recunoască și să îşi controleze emoțiile. Dar abilitățile lor în domeniul dezvoltării emoționale pot fi îmbunătățite, ceea ce îi poate ajuta să înțeleagă și să răspundă adecvat celorlalți oameni. Ce putem face? Puteți utiliza interacțiunile cotidiene pentru a vă ajuta copilul cu tulburare de spectru autist (TSA) să înţeleagă sentimentele şi pentru a îşi îmbunătăți capacitatea de a îşi exprima și de a răspunde emoțiilor. Iată câteva idei: numește emoțiile în contexte naturale: când citiți o carte, urmăriți un videoclip sau vizitați prieteni cu copilul, puteți să-i specificați emoțiile. De exemplu, ai putea spune: „Uite - Sally zâmbește. Ea e fericită”. Fii receptiv: răspunde la emoțiile copilului tău spunând, de exemplu, „Zâmbești, trebuie să fii fericit”. De asemenea, poți reda propriile răspunsuri [...]

509, 2019

Aleargă la Maratonul Bucureşti Raiffaisen Bank în 12-13 octombrie 2019

Este despre grijă, prietenie, iubire... Este despre tine - îndrăznește mai mult, țintește mai sus! Este povestea pe care o vei spune - Raiffeisen Bank Bucharest Marathon 2019. Alege cauza noastră și înscrie-te la una dintre curse: Maraton (42 km) Semimaraton Volkswagen (21 km) 10 km Vodafone, Maraton Ştafetă (4 alergători) Cursa Populară Avon (2,5 km) Cursa Adolescenţilor (2,5 km) Cursa Copiilor Fulga (0,9 - 1,4 km) Detalii pe www.bucuresti-maraton.ro. #RunInBucharest #BucharestMarathon #DareFurther

2808, 2019

Respiră. Nu ești singur. Copilul tău nu e singur

Astăzi, este ziua în care copilul tău a fost diagnosticat cu autism. O veste care a venit așa, pe neașteptate. Poate deja știai. Poate că te-ai luptat pentru a afla un diagnostic corect. Dar astăzi a fost ziua în care a devenit oficial. Astăzi, aflarea diagnosticului ti-a zguduit lumea perfectă . Autismul și-a făcut loc  în viața ta și va rămâne. Ce înseamnă asta pentru copilul tău? Pentru tine? Pentru familia ta? Pentru finanțele tale? Ce trebuie să faci? Cum poți să îţi sprijini copilul? Cine te poate îndruma? Sunt și alții care se confruntă cu aceeași problemă? Mintea ta este ca într-un vârtej și ai nevoie de cineva – de oricine – care să-ți spună ce să faci. Singurul răspuns împotriva fricii este acțiunea. Am fost aici de trei ori. Am experimentat un [...]

2108, 2019

Cum scăpăm de pampers?

Trainingul de toaletă este un proces prin care copilul este învățat să folosească olița sau toaleta, independent. Este important să știm faptul că acest proces este diferit în funcție de copil, mediu, disponibilitatea adulților, dar și de alți factori ce țin de dinamica familiei, organizare, etc. Când începem? Există în literatura de specialitate mai multe criterii ce semnalează faptul că cel mic este “pregătit” să înceapă un astfel de proces. Printre ele se numără: gradul de conștientizare a copilului (își dă seama când este ud și cere în diferite moduri să fie schimbat), controlul acestuia (poate să treacă o oră sau mai mult fără accidente) interesul manifestat pentru rutina adulților. Deși este important să ne raportam la aceste criterii, lucrurile sunt mult mai complexe atunci când este vorba despre un copil cu TSA, întrucât [...]

108, 2019

10 activități de vară pentru copiii cu autism

Am prefera uneori să putem petrece o parte din timpul liber împreună cu copilul, dar și cu familia sau prietenii în locuri noi, să putem ieși la restaurant sau la terasă. În afară de plimbările prin parc, când cei mici au activități care să-i distreze, toleranța lor sau răbdarea devin extrem de limitate în spațiile pe care mama sau tata par să le prefere. Pentru că suntem în plină vară, iar copiii noștri trebuie să fie expuși mediilor sociale variate, vă recomandăm 10 sfaturi utile, care să-i ajute atât pe cei mici, cât și pe dumneavoastră să explorați teritorii noi de distracție în vacanță. Lipsa activității îi poate face pe copii să caute soluții pentru a evita plictiseala sau se pot angaja în comportamente nu tocmai potrivite pentru a se distra. Pentru a evita situațiile [...]

1607, 2019

Cât de dificile sunt schimbările pentru copiii cu autism?

Persoanele cu autism pot avea dificultăți în fața oricărei schimbări, dar există multe lucruri pe care le puteți face pentru a-i sprijini. Citiți sfaturile noastre pentru a pregăti schimbarea și informațiile despre schimbările frecvente, cum ar fi pierderea, schimbarea școlii sau plecarea în vacanță. Cum îl pregătim pe copilul cu autism pentru eventualele schimbări?   Aflați în ce va consta schimbarea  Ca părinte trebuie să fiți activ şi să aflați ce implică o anumită schimbare. De exemplu, s-ar putea să știți că un profesor pleacă din școala copilului dumneavoastră, dar s-ar putea să nu fi primit informații suplimentare despre personal nou. Aflați când vor avea loc schimbările și ce se va întâmpla. Descrieți schimbarea  Marcați ziua schimbării în calendar și încurajați copilul să numere fiecare zi până la acea dată. Utilizați un limbaj clar atunci [...]

907, 2019

Comportamentul cooperant la copii și adolescenții cu TSA

A învăţa cum să cooperezi cu ceilalți duce la dobândirea unei abilităţi foarte importante, dar predarea acestei abilități copiilor și adolescenților cu tulburări de spectru autist (TSA) poate fi o provocare. Din fericire, există mai multe modalități prin intermediul cărora vă puteți ajuta copilul cu TSA să dezvolte un comportament cooperant. De ce este importantă cooperarea? Comportamentul cooperant îi ajută pe copii să reușească la școală, în relațiile cu ceilalți și în activitățile extrașcolare. De asemenea, este important și pentru o viață fericită și armonioasă. Cooperarea implică mai multe abilități importante, cum ar fi a împărți, a sta la rând și a respecta instrucțiunile altora. Copiii au nevoie de aceste abilități în cele mai multe situații sociale, cu scopul de a comunica și de a se înțelege cu ceilalți. De ce copiii și adolescenții [...]

207, 2019

ABA&Scoala: Învățător pentru copil cu autism. Cum îl pot ajuta?

În situația în care beneficiază de terapia de care au nevoie, de la o vârstă cât mai fragedă și dacă nu au o altă comorbiditate asociată cu TSA, copiii cu autism întrunesc toate premisele pentru a deveni elevii școlii de masă. Nu există nici un motiv pentru care aceștia să nu poată fi integrați cu succes la școală. Cu toate acestea însă, trebuie să remarcăm că ei pot întâmpina diverse dificultăți, tocmai datorită particularității dezvoltării lor. Ce dificultăți pot apărea și care sunt soluțiile? Timpul nestructurat. Mulți copii cu autism au dificultăți în a înțelege ce să facă atunci cand programul lor nu este structurat. Dezvoltă și urmărește un orar structurat al rutinii zilnice. Fă mediul cât mai previzibil cu putință. Orarele vizuale pot clarifica așteptările și elibera stresul care vine cu a nu [...]