Știri și articole
Adaptarea sarcinilor pentru elevii cu tulburări din spectrul autist. Sfaturi practice pentru cadrele didactice
Atunci cand învățătorul sau profesorul are la clasă un elev cu TSA sau cu altă tulburare de dezvoltare, este nevoit să facă anumite modificări sau adaptari curriculare, în funcție de abilitățile copilului. Aceasă sarcină este [...]
Cum putem folosi realitatea virtuală în terapia copiilor cu tulburări de spectru autist?
Realitatea virtuală este o formă de tehnologie ce permite copiilor să interacționeze și să fie expuși unor medii simulate cu ajutorul calculatorului și a aplicațiilor special concepute. Cele mai multe medii virtuale reprezintă experiențe vizuale, [...]
Impactul laudei asupra copiilor cu autism
Se întâmplă frecvent să uităm cât de importantă este recompensarea copiilor pentru comportamentele lor dezirabile. În calitate de părinți, tindem să observăm comportamentele indezirabile ale copiilor, adică ceea ce fac greșit și să corectăm acele [...]
Autismul la televizor – promovarea stereotipurilor în mass-media
Cu scopul de a informa și de a schimba modul în care persoanele cu autism sunt privite în societate, apelăm deseori la mass-media. Avem la dispoziție o multitudine de canale de comunicare prin care să [...]
Ce este psihoterapia cognitiv-comportamentală și cum ne poate ajuta?
Caracteristicile abordării cognitiv-comportamentale Psihoterapia cognitiv-comportamentală (TCC) combină elementele terapiei comportamentale şi ale terapiei cognitive , pornind de la ideea că răspunsurile comportamentale și emoţionale la anumite evenimente sau situaţii nu sunt cauzate direct de acestea, [...]
Obiective de interes pentru a face integrarea în școală mai facilă
Construirea relației între profesor și elev Acordă timp pentru a construi relația cu elevul. Copiii dezvoltați neurotipic înțeleg profesorul “arhetip” și răspund în mod pozitiv feedbackului constructiv oferit de acesta. Lipsa înțelegerii elementelor sociale face [...]