Pentru că se apropie școala, este important să ne amintim că toți copiii au dreptul la integrare într-o școală de masă, inclusiv cei cu tulburare de spectru autist.

Copiii cu tulburări din spectrul autist întâmpină dificultăți în ceea ce privește abilitățile de comunicare, cognitive, de socializare și comportament, însă, cu ajutor specializat mulți, dintre ei pot face față activităților din grădinițe și școli de masă.

Este necesar să frecventeze instituția de învățământ însoțiți de un terapeut ”shadow”care va avea de atins obiective specific, astfel încât copilul să se adapteze cerințelor școlare.

Terapeutul va colabora cu cadrul didactic și vor fi stabilite clar rolurile fiecăruia astfel încât situația de la clasă să fie cât mai clară pentru copilul cu tulburare de spectru autist, iar însoțitorul să se retragă pentru a-i permite copilului să fie independent.

Integrarea în gradiniță și școală a copiilor cu tulburare de spectru autist

Articol oferit de Anca Dumitrescu, Președinte AUTISM VOICE, Psiholog, BCBA