Povești sociale pentru copiii cu TSA

Copiii cu TSA au adeseori dificultăți atunci când vine vorba despre înțelegerea regulilor sociale și de interacțiune adecvată. Există, însă, o serie de metode dezvoltate pentru a ușura acest proces . Una dintre aceste metode este cea a folosirii poveștilor sociale.

Poveștile sociale sunt formulate pornind de la un model de interacțiune socială. Este prezentată o descriere a situației folosind indici sociali  și perspectiva celorlalți despre situația dată, apoi se recomandă un răspuns folosind indicii comportamentali.

Aceste povestiri sunt folosite în terapia copiilor cu TSA pentru a-i familiariza și educa despre anumite situații pe care le pot întâlni în viața de zi cu zi.

Beneficiile folosirii poveștilor sociale

  • Poveștile sociale îi ajută pe copiii cu TSA să învețe abilități sociale.
  •  Îi ajută să-și înțeleagă propriile comportamente și să înțeleagă de ce o persoană se manifestă într-un anumit fel.
  •  Îi ajută să-și înțeleagă emoțiile cum ar fi : furia, frica, tristețea, fericirea.
  •  Îi ajută pe copiii cu TSA să facă față mai ușor modificărilor ce pot să apară în mediu.
  •  Este o intervenție terapeutică care îi învață pe copiii cu TSA să se comporte adecvat în anumite situații din viața de zi cu zi.
  •  Îi ajută pe copii să se alăture anumitor activități, să-și folosească imaginația și să se joace cu alți copii
  •  Îi învață pe copiii cu TSA să-și facă prieteni și, de asemenea, îi învață cum să-și mențină aceste prietenii.

Poveștile sociale pot fi un instrument excelent pentru a-i învăța pe copiii cu TSA cum să facă față anumitor situații ce pot să apară în viața de zi cu zi. Prin exercițiu și perseverență, cu ajutorul acestui tip de intervenție îi vom ajuta pe copiii cu TSA să facă față emoțiilor negative și, de asemenea, să accepte situații noi.

Articol oferit de Oliviana Giura, Membru fondator AUTISM VOICE și Consultant ABA